PERSBERICHT_PVV: “GS doet schimmig over Delta-dividend”

Volgens de PVV moet een bedrijf dat geen winst maakt geen dividend uitkeren. "Delta maakt geen winst en moet dus geen dividend uitkeren. Zo simpel is het", stelt PVV-fractievoorzitter Peter Van Dijk.
De PVV verbaast zich erover dat gedeputeerde Van Beveren vindt dat Delta een dividend van € 20 miljoen moet uitkeren.

"De gedeputeerde snapt duidelijk niet veel van bedrijfseconomie. Uit zijn reactie blijkt dat het Delta-dividend over de jaren 2012 tot en met 2015 gebruikt is voor structurele uitgaven. En nu het dividend niet uitgekeerd wordt, schreeuwt hij moord en brand", aldus Van Dijk.

Toen de PVV in 2011 informeerde of het Deltadividend structureel werd ingezet, verklaarde gedeputeerde Van Beveren uitdrukkelijk dat dit niet het geval was. Het Deltadividend werd volgens de gedeputeerde enkel incidenteel ingezet. "Nu blijkt het achteraf plots toch anders te zijn. De gedeputeerde heeft iets uit te leggen", aldus Van Dijk.